خبرنامه پيامکي چيست و چه تاثيري در پيشرفت کسب و کارها دارد؟
خبرنامه به سيستمي گفته ميشود که،کسب و کارها جهت ارتباط هر چه بيشتر با مشتريان از آن استفاده ميکنند. در اين مطلب قصد داريم شما را با خبرنامه پيامکي و مزايا و کاربرد هاي آن آشنا سازيم.
خبرنامه پيامکي چيست؟
خبرنامه پيامکي سيستمي است که با ارسال خبر در آن مي توان، اطلاعيه ها، اخبار، رويداد ها را به اطلاع مشتريان رساند.
در پنل اس ام اس، ميتوانيد به راحتي يک خبرنامه ايجاد کرده و مشتريان خود را از آخرين تغييرات و اخبار کسب و کار خودتان مطلع سازيد.
محتواي يک خبرنامه در پنل اس ام اس ، عموما پيامک هاي خبري ست که قصد دارند مطلب يا رويدادي را با مخاطب خود در ميان گذاشته و آنها را مطلع سازند.
داشتن خبرنامه پيامکي، در سيستم ارتباط با مشتريان چه مزايايي دارد ؟
ارتباط با مشتريان، يک مساله حائز اهميت در هر نوع کسب و کاراست، که باعث ميشود مشتريان قديمي و جديد از پويا بودن يک بيزينس خبردار شوند.
اين امکان، با استفاده از پنل پيامک نيز قابل ارائه ميباشد، با توجه به اين که اس ام اس سريعا ارسال شده و به دست مشتري ميرسد، باعث افزايش تاثيرگذاري نيز ميگردد.
ارسال خبرنامه قواعد خاص خودش را دارد، که مهم ترين اين موارد را به طور خلاصه، در اين مقاله درج کرده ايم.
براي ارسال خبرنامه پيامکي چه مواردي را بايد رعايت کرد؟
همانطوري که حتما مي دانيد اطلاع رساني که در حال انتشارو ارسال آن به کاربران و مخاطبين خود هستيد در قالب اس ام اس صورت مي گيرند.
بنابراين بايد به تعداد کاراکترهايي که در متن استفاده ميکنيد توجه نماييد. اين تعداد نميبايست از تعداد مشخصي بيشتر باشد(هر پيامک حدود 70 کاراکتر ظرفيت دارد)،پس متن بايد کوتاه اما جذاب باشد.
بنابر اين بايد در طراحي متن خبر و توانايي رساندن مفهوم، توجه کافي را داشته باشيد.
در اين قسمت نکاتي را، براي طراحي متن اصولي خبرنامه پيامکي مطرح ميکنيم:
کوتاه بودن محتوا و متن در خبرنامه پيامکي:
به لحاظ روانشناسي، متون کوتاه تر، در قالب اس ام اس تاثير گذاري بيشتري در مخاطب ايجاد کرده و بيشتر توجه شان را به پيگيري متن موجود جلب مي کنند.
توجه داشته باشيد که متون بلند عموما خارج از حوصله و زمان مخاطب مي باشد. از اين جهت حجم مطلوب براي خبرنامه پيامکي در حدود 70 الي 140 کاراکتر در نظر گرفته شده است. که اين ميزان معادل با يک الي دو پيامک مي باشد.
- توانمندي محتوا در انتقال پيام مورد نظر در خبرنامه پيامکي:
بايد توجه داشته باشيد متني که در نظر مي گيريد، بايد علاوه بر رعايت کوتاه بودن، بتواند محتواي مربوطه را که قصد انتقال آن به مخاطب راداريم، به خوبي بيان کند.
متن، ميبايست به طور مستقيم به موضوع اصلي اشاره کند تا مخاطب با خواندن پيامک به، نکته اي که در ارسال پيامک به عنوان هدف، در نظر گرفته شده برسد.
- ارجاع دادن به لينک جامع در خبرنامه پيامکي:
اين گزينه مي تواند کارتان را خيلي حرفه اي تر به نظر برساند. شما مي توانيد بخشي از متن را در قالب اس ام اس در خبرنامه پيامکي ارسال کرده و سپس لينکي را در انتهاي اس ام اس قرار داده و براي خواندن ادامه ي محتوا مخاطب را به لينک مورد نظر هدايت کنيد.
- در نظر گرفتن زمان بندي مشخص براي خبرنامه پيامکي:
بهتر است اگر قصد داريد اطلاع رساني ها را به صورت روزانه، هفتگي و يا ماهانه براي مخاطب ارسال کنيد، حتما اين برنامه را از پيش تعيين کرده و در موعد
مشخص ، به صورت منظم اقدام به ارسال آن نماييد
- ارائه خدمات عضويت آسان و لغو عضويت آسان براي مخاطب:
يک خبرنامه پيامکي موفق و حرفه اي بهتر است در اولين قدم تجربه مشتري را در نظر بگيرد.
امکاني را براي مخاطبان فعال کنيد که،با ارسال يک اس ام اس به راحتي عضو اين خبرنامه شده و همچنين در زمان دلخواه نيز اين عضويت را لغو نمايند.
مزايا و برتري هاي خبرنامه پيامکي در مقايسه با ساير خبرنامه ها!
1. اطمينان از اينکه مطالب حتما به دست مخاطب خواهد رسيد
2. امکان نظارت کامل بر روي پروسه بازاريابي
3. توليد محتوا براي خبرنامه پيامکي معمولا آسان تر مي باشد
4. در دسترس تر از ساير راه هاي ديگر (مانند ايميل) مي باشد
5. هزينه آن در مقايسه با شيوه هاي ديگر پيام رساني کمتر و معقول تر است
6. مي توانيد اطمينان حاصل نماييد که حتما محتواي مورد نظرتان توسط مخاطب خوانده مي شود
استفاده از پيامک در تمام حوزه هاي بازاريابي، باعث کاهش هزينه هاي اضافي ميشود که استفاده از خبرنامه را نيز شامل ميشود.
براي مطالعه مقالات بيشتر در اين زمينه به سايت پنل ارسال اس ام اس مديانا مراجعه کنيد.